czwartek, 27 czerwca 2013

Projekt edukacyjny-pisze Hubert

Dnia 16 maja 2013 roku w ramach podsumowania projektu „Czaplinek – moje miasto, moja przestrzeń” w nagrodę za udział i osiągnięcia w konkursach mieliśmy okazję zwiedzić 21 Bazę Lotniczą i 8 Eskadrę Lotnictwa Taktycznego w Świdwinie. Celem wycieczki było zapoznanie się z zasadami funkcjonowania współczesnego lotniska wojskowego, poznanie historii oraz obserwowanie przebiegu działań z punktu widzenia żołnierza - co zawdzięczamy ppłk. Tomaszowi Chukowskiemu - zarządcy do spraw logistyki , który poświęcając nam swój czas oprowadził nas po kompleksie i przekazał cenne informacje. Spotkanie rozpoczęliśmy w Sali Tradycji-najważniejszym miejscu każdej jednostki wojskowej-gdzie mogliśmy obejrzeć historię jednostki uwiecznioną na zdjęciach ,odznaczeniach oraz dokumentach. Następnie przejechaliśmy do strefy FOD-głównej strefy całej jednostki. Tam zwiedziliśmy hangar ,,starej generacji” ,gdzie z bliska mogliśmy zobaczyć pracę techników i mechaników lotniczych. Po emocjonującej podróży przez hangar przeszliśmy na wieżę kontroli lotów. Tam przyglądaliśmy się codziennym obowiązkom kontrolerów lotu i sprowadzania samolotów na płytę lotniska.  Później żwawym krokiem przemieściliśmy się na samo miejcsce kołowania statków lotniczych. Następnie nasz przewodnik po lotnisku zaprowadził nas do supernowoczesnego hangaru, gdzie można przyjmować i naprawiać wszelkiego rodzaju samoloty. Kilkoro uczniów naszej szkoły miało okazję spróbować swoich sił na symulatorze lotów. Cały symulator rozlokowany był w kabinie samolotu SU-22. Następnie pan Tomasz podziękował nam i wrócił do swojej pracy jak i my wróciliśmy do szkoły. Po wycieczce my, uczniowie wróciliśmy do domu pełni wrażeń i emocjonujących przeżyć.
Wielkie podziękowania za zorganizowanie wycieczki składamy na ręce organizatorów czyli p. Marioli Chukowskiej, p. Moniki Sankowskiej i p. Edyty Binkowskiej oraz Burmistrzowi Miasta i Gminy Czaplinek, za sfinansowanie naszego wyjazdu.