| 
   
POMYSŁ DOBREJ PRAKTYKI 
FORMATKA 
 | 
 |
| 
   
autor/
  szkoła / miejscowość 
Monika Sankowska Szkoła Podstawowa w Czaplinku 
tytuł
  dobrej praktyki 
Polacy po
  klęskach powstań. 
lead 
Lekcja historii poświęcona omówieniu okoliczności upadku polskich powstań narodowych oraz losów Polaków biorących udział w powstaniach narodowych.  | 
  
   | 
 
| 
   
przedmiot/
  poziom nauczania (ew. klasa) 
Historia klasa VIb  | 
  
   | 
 
| 
   
cele 
1.     
  Uczniowie
  przypomną sobie w jaki sposób zakończyły się powstania: listopadowe i
  styczniowe. 
2.     
  Będą
  w stanie wyjaśnić, dlaczego uchodźcy z Polski po upadku powstania
  listopadowego zostali nazwani Wielką Emigracją. 
3.     
  Odpowiedzą,
  co przedstawiali w swoich dziełach polscy twórcy po upadku powstania
  styczniowego. 
 | 
  
   | 
 
| 
   
pomoce
  dydaktyczne 
·        
  karty
  pracy przygotowane przez nauczyciela 
dotyczące przebiegu i przyczyn upadku powstań
  narodowych 
·        
  http://portalwiedzy.onet.pl/142073,,,,powstania_narodowe_polakow_w_xix_w 
·        
  http://historia-polski.klp.pl/a-6231.html 
·        
  http://pl.shvoong.com/writing-and-speaking/self-publishing/2155899-wielka-emigracja-przyczyny-ugrupowania-polityczne/ 
 | 
  
   | 
 
| 
   
krótki
  opis pomysłu  
1.     
  Przypomnienie
  najważniejszych informacji o powstaniach XIX wieku oraz przyczynach ich
  upadku. 
1.     
  Przesłanie z serwera na komputery uczniów karty
  pracy dotyczącej  ww zagadnień. 
2.     
  Po wypełnieniu 
  przez uczniów kart pracy odesłanie ich do serwera w celu sprawdzenia i
  dokonania analizy wyników. 
2.     
  Przesłanie z serwera na komputery uczniów właściwie
  uzupełnionej karty pracy w celu porównania jej przez każdego ucznia z
  wynikami własnej pracy. 
3.     
  Omówienie skutków upadku powstań narodowych i
  zapisanie ich w formie notatki. 
4.     
  Przyporządkowanie uczniom nazwisk polskich
  emigrantów polistopadowych, praca własna uczniów na podanych stronach
  internetowych oraz  stworzenie not
  biograficznych emigrantów. 
5.     
  W końcowej części lekcji przesłanie przez uczniów
  stworzonych not biograficznych na adres meilowy podany przez nauczyciela. 
 | 
 |
| 
   
efekty
  pracy  
Uczniowie:  
·        
  uczą się w interesujący i ciekawy sposób wykorzystując multimedia 
·        
  podnoszą swoją motywację do
  nauki oraz nabywają pewności siebie 
  korzystając
  samodzielne z urządzeń multimedialnych w pracy na lekcji 
 | 
 |
| 
   
uwagi 
Przygotowanie odpowiedniej karty pracy  dla uczniów przy wykorzystaniu multimediów
  oraz sprawdzenie adresów stron internetowych, z których mogą korzystać
  uczniowie. 
 | 
 |
poniedziałek, 3 czerwca 2013
Cyfrowa szkoła- pisze Pani Monika Sankowska
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz