poniedziałek, 3 czerwca 2013

Cyfrowa szkoła- pisze Pani Monika Sankowska

POMYSŁ DOBREJ PRAKTYKI
FORMATKA
autor/ szkoła / miejscowość
Monika Sankowska Szkoła Podstawowa w Czaplinku
tytuł dobrej praktyki
Polacy po klęskach powstań.
lead
Lekcja historii poświęcona  omówieniu okoliczności upadku polskich powstań narodowych oraz losów Polaków biorących udział w powstaniach narodowych.

przedmiot/ poziom nauczania (ew. klasa)
 Historia klasa VIb

cele
1.      Uczniowie przypomną sobie w jaki sposób zakończyły się powstania: listopadowe i styczniowe.
2.      Będą w stanie wyjaśnić, dlaczego uchodźcy z Polski po upadku powstania listopadowego zostali nazwani Wielką Emigracją.
3.      Odpowiedzą, co przedstawiali w swoich dziełach polscy twórcy po upadku powstania styczniowego.


pomoce dydaktyczne
·         karty pracy przygotowane przez nauczyciela
dotyczące przebiegu i przyczyn upadku powstań narodowych
·         http://portalwiedzy.onet.pl/142073,,,,powstania_narodowe_polakow_w_xix_w
·         http://historia-polski.klp.pl/a-6231.html
·         http://pl.shvoong.com/writing-and-speaking/self-publishing/2155899-wielka-emigracja-przyczyny-ugrupowania-polityczne/


krótki opis pomysłu
1.      Przypomnienie najważniejszych informacji o powstaniach XIX wieku oraz przyczynach ich upadku.
1.      Przesłanie z serwera na komputery uczniów karty pracy dotyczącej  ww zagadnień.
2.      Po wypełnieniu  przez uczniów kart pracy odesłanie ich do serwera w celu sprawdzenia i dokonania analizy wyników.
2.      Przesłanie z serwera na komputery uczniów właściwie uzupełnionej karty pracy w celu porównania jej przez każdego ucznia z wynikami własnej pracy.
3.      Omówienie skutków upadku powstań narodowych i zapisanie ich w formie notatki.
4.      Przyporządkowanie uczniom nazwisk polskich emigrantów polistopadowych, praca własna uczniów na podanych stronach internetowych oraz  stworzenie not biograficznych emigrantów.
5.      W końcowej części lekcji przesłanie przez uczniów stworzonych not biograficznych na adres meilowy podany przez nauczyciela.

efekty pracy
Uczniowie:
·         uczą się w interesujący i ciekawy sposób wykorzystując multimedia
·         podnoszą swoją motywację do nauki oraz nabywają pewności siebie  korzystając samodzielne z urządzeń multimedialnych w pracy na lekcji

uwagi
Przygotowanie odpowiedniej karty pracy  dla uczniów przy wykorzystaniu multimediów oraz sprawdzenie adresów stron internetowych, z których mogą korzystać uczniowie.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz