| 
   
POMYSŁ DOBREJ PRAKTYKI 
FORMATKA 
 | 
 |
| 
   
autor/ szkoła / miejscowość 
Wpisz swoje imię i nazwisko oraz nazwę i nr szkoły (lub zespołu szkół), miejscowość 
tytuł dobrej praktyki 
lead 
Napisz krótkie wprowadzenie do dobrej praktyki (1-2 zdania)  | 
  
   
Edyta Binkowska, Szkoła Podstawowa w Czaplinku 
Polacy w okresie wielkiej emigracji- album
  prezentujący sylwetki wybitnych Polaków żyjących i tworzących w okresie
  zaborów. Praca wykonana przy użyciu aplikacji Google Drive. 
 | 
 
| 
   
przedmiot/ poziom
  nauczania (ew. klasa) 
Podaj przedmiot i poziom nauczania, na którym została przeprowadzona dobra praktyka, oraz ew. klasę  | 
  
   
Historia, klasa 6 
 | 
 
| 
   
cele 
Sformułuj cele dobrej praktyki w języku zrozumiałym dla ucznia: Czego uczniowie się nauczą? Odwołaj się do podstawy programowej (wymagania szczegółowe)  | 
  
   
·        
  Wyjaśnimy pojęcia związane z życiem w okresie zaborów:
  wielka emigracja, praca u podstaw, twórczość „ ku pokrzepieniu serc” 
·        
  Wymienimy nazwiska wielkich Polaków żyjących i
  tworzących w tym czasie 
·        
  Stworzymy wspólnie album prezentujący sylwetki tych postaci
  oraz ich osiągnięcia. 
 | 
 
| 
   
pomoce dydaktyczne 
Jakie pomoce i narzędzia TIK są potrzebne do przeprowadzenia dobrej praktyki (programy, aplikacje, strony WWW itp.)?  | 
  
   
- Internet 
- konto g-mailowe oraz
  konto na dysku google 
 | 
 
| 
   
krótki
  opis pomysłu Przedstaw
  zwięźle swój pomysł tak, aby inni nauczyciele i nauczycielki mogli go
  wykorzystać w swojej pracy 
Na podstawie podręcznika i materiałów źródłowych we wstępnej fazie lekcji scharakteryzowana została sytuacja Polaków po klęsce powstań narodowych oraz wyjaśnione pojęcia związane z tym tematem. Następnie wymieniliśmy wybitnych Polaków, którzy żyli i tworzyli w tym czasie. Na potrzeby zajęć utworzyłam konto gmail oraz konto na dysku google ( rejestracja jest darmowa). Dysk google służy przede wszystkim do bezpiecznego przechowywania plików ale stwarza również możliwość pracy w grupie nad tworzeniem dokumentów. Z tej możliwości skorzystałam tworząc z klasami albumy do powyższego tematu. Na dysku google można pracować na programach znanych uczniom. W tym wypadku utworzyłam Prezentację w Power Poincie przypisaną dla każdej klasy, zadaniem każdego ucznia było dodanie swojego slajdu prezentującego sylwetkę przypisanej mu postaci, praca nad slajdem była formą zadania domowego. Utrudnieniem dla ucznia było ograniczenie się do jednego slajdu, co wymuszało wybór tylko najistotniejszych faktów wiążących daną postać z omawianym tematem. W ten sposób powstały klasowe projekty, które prezentowaliśmy na kolejnych lekcjach.  | 
 |
| 
   
Efekty pracy  
Czego uczniowie się nauczyli? Co się sprawdziło? Dlaczego warto w tym przypadku zastosować TIK? 
  | 
 |
| 
   
uwagi 
Jakie działania planujesz w przyszłości? Czy zamierzasz zmienić lub rozwinąć swój pomysł? Przed czym chcesz przestrzec naśladowców dobrej praktyki? 
Z moich spostrzeżeń wynika, że jeszcze duża
  grupa uczniów ma problem z pracą w programie Power Point ( bardzo częsty
  błąd- zmiany w całej prezentacji zamiast tylko swojego slajdu). Dużym plusem
  pracy w aplikacji była możliwość zamieszczania przeze mnie uwag uczniom na
  temat ich pracy, w ten sposób mieli możliwość korekty jeszcze przed
  prezentacją finalną.  
 | 
 |
| 
  załączniki Materiały przygotowane przez nauczyciela (np. karty pracy, krzyżówki, quizy) oraz strona WWW, na której znajduje się dobra praktyka (prace uczniów stworzone w jej ramach)  | 
 |
poniedziałek, 3 czerwca 2013
Cyfrowa Szkoła- przykład formatki
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz