POMYSŁ DOBREJ PRAKTYKI
FORMATKA
|
|
autor/
szkoła / miejscowość
Monika Sankowska Szkoła Podstawowa w Czaplinku
tytuł
dobrej praktyki
Polacy po
klęskach powstań.
lead
Lekcja historii poświęcona omówieniu okoliczności upadku polskich powstań narodowych oraz losów Polaków biorących udział w powstaniach narodowych. |
|
przedmiot/
poziom nauczania (ew. klasa)
Historia klasa VIb |
|
cele
1.
Uczniowie
przypomną sobie w jaki sposób zakończyły się powstania: listopadowe i
styczniowe.
2.
Będą
w stanie wyjaśnić, dlaczego uchodźcy z Polski po upadku powstania
listopadowego zostali nazwani Wielką Emigracją.
3.
Odpowiedzą,
co przedstawiali w swoich dziełach polscy twórcy po upadku powstania
styczniowego.
|
|
pomoce
dydaktyczne
·
karty
pracy przygotowane przez nauczyciela
dotyczące przebiegu i przyczyn upadku powstań
narodowych
·
http://portalwiedzy.onet.pl/142073,,,,powstania_narodowe_polakow_w_xix_w
·
http://historia-polski.klp.pl/a-6231.html
·
http://pl.shvoong.com/writing-and-speaking/self-publishing/2155899-wielka-emigracja-przyczyny-ugrupowania-polityczne/
|
|
krótki
opis pomysłu
1.
Przypomnienie
najważniejszych informacji o powstaniach XIX wieku oraz przyczynach ich
upadku.
1.
Przesłanie z serwera na komputery uczniów karty
pracy dotyczącej ww zagadnień.
2.
Po wypełnieniu
przez uczniów kart pracy odesłanie ich do serwera w celu sprawdzenia i
dokonania analizy wyników.
2.
Przesłanie z serwera na komputery uczniów właściwie
uzupełnionej karty pracy w celu porównania jej przez każdego ucznia z
wynikami własnej pracy.
3.
Omówienie skutków upadku powstań narodowych i
zapisanie ich w formie notatki.
4.
Przyporządkowanie uczniom nazwisk polskich
emigrantów polistopadowych, praca własna uczniów na podanych stronach
internetowych oraz stworzenie not
biograficznych emigrantów.
5.
W końcowej części lekcji przesłanie przez uczniów
stworzonych not biograficznych na adres meilowy podany przez nauczyciela.
|
|
efekty
pracy
Uczniowie:
·
uczą się w interesujący i ciekawy sposób wykorzystując multimedia
·
podnoszą swoją motywację do
nauki oraz nabywają pewności siebie
korzystając
samodzielne z urządzeń multimedialnych w pracy na lekcji
|
|
uwagi
Przygotowanie odpowiedniej karty pracy dla uczniów przy wykorzystaniu multimediów
oraz sprawdzenie adresów stron internetowych, z których mogą korzystać
uczniowie.
|
poniedziałek, 3 czerwca 2013
Cyfrowa szkoła- pisze Pani Monika Sankowska
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz