wtorek, 12 lutego 2013

Kawiarenka internetowa w szkole

Zapraszamy uczniów naszej szkoły do odwiedzenie kawiarenki internetowej, która jest czynna od poniedziałku do piątku od 12.40-14.30.


SZKOLNY  KODEKS  TIK
1.    Uczniowie w naszej szkole nie kopiują  tekstów z Internetu, udając, że sami je napisali.                              Jeśli je wykorzystują to zawsze zaznaczają źródło pochodzenia materiału i podają jego autora.
2.    Nie udostępniamy swoich prywatnych danych nieznanym osobom. Takie dane jak imię, nazwisko, numer telefonu czy komórki powinny być pilnie strzeżone. Nie należy ich podawać osobom poznanym przypadkowo na czacie czy gadu-gadu. Nigdy nie wiadomo, jak takie osoby będą chciały te dane wykorzystać.
3.    Do logowania używamy swojego loginu i hasła. Nie podawaj ich nikomu.
4.    Nigdy nie umawiamy się na spotkanie z nieznajomą osobą. Nie mamy gwarancji, że poznana w Internecie osoba będzie tą samą osobą w rzeczywistości. Dlatego lepiej zachować ostrożność  i poprosić rodziców o radę.
5.    Nauczyciele w naszej szkole proponują na lekcjach uczniom korzystanie z internetowych narzędzi i zasobów – programów, stron, filmów, itp. Źródła te ułatwiają uczenie się.
6.    Uczniowie naszej szkoły starają się, wiedzę zdobytą w szkole, przekazać w domu rodzinnym – młodszemu rodzeństwu, rodzicom, dziadkom.
7.    Wykorzystujemy TIK na zajęciach lekcyjnych do celów edukacyjnych.
8.    Podczas zajęć lekcyjnych obowiązuje całkowity zakaz używania komunikatorów.
9. Uczniowie naszej szkoły mogą korzystać z komputerów i Internetu po lekcjach                               w wyznaczonych dwóch salach ( kawiarenka internetowa).
10. W kawiarence internetowej dozwolone jest używanie komunikatorów.
11. Nie używamy cyber-przemocy.
12. Podczas zajęć lekcyjnych i w kawiarence internetowej dozwolone jest używanie prywatnych nośników danych po wcześniejszym uzgodnieniu  z nauczycielem.
13. Telefony komórkowe uczniów  są podczas lekcji wyłączone, a nauczycieli wyciszone.
14. Dbamy o stan techniczny urządzeń  telekomunikacyjnych i informatycznych. Ma on służyć całej społeczności szkolnej  przez dłuższy czas.
15. Nie zmieniamy ustawień wewnętrznych ustalonych przez administratora.
16. Nie ściągamy i nie instalujemy programów bez zgody nauczyciela.
17. Korzystamy z oprogramowania antywirusowego.
18. Czytamy  regulaminy i licencje zamieszczone na stronach internetowych.
19. Sprawdzamy, czy strona na której się logujemy ma zabezpieczenia SSL.
20. Nauczyciele wykorzystują adresy e-mailowe w kontaktach  z uczniami i rodzicami                                  w razie potrzeb.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz